Hladna četvorka i emotivna petica – priča u priči

Prije jedno mjesec dana vidjela sam konkurs za najbolju kratku priču na temu „Žene – juče, danas, sutra“, a organizator je UN Women. Priča je trebalo, između ostalog, da predstavi položaj žene u našem društvu. Ja nisam morala dva puta razmišljati hoću li pisati, priča je sama navirala iz mene – „Hoćete da čujete kakav je položaj žene?! Evo vam, evo vam“. Čim su djeca zaspala, bacila sam se na posao i napisala je. Zahvalna sam CaraDara-i što ju je objavila, najviše zbog toga što je to iskustvo objavljivanja teksta i čitanja komentara poslije meni bilo strašno zanimljivo, da se tako i rodila ideja da započnem blog. Ko želi da pročita, evo moja priča.

Nikad ranije nisam razmišljala o bilo kakvom pisanju. Zadnje „sastave“ sam pisala u srednjoj školi, a i tad sam stalno dobijala 4, uz obrazloženje da „nema dovoljno emocija, hladno je..“ Bilo je onih učenika koji su redovno dobijali 5, pa sam ja čitala njihove radove ne bi’ li „skinula fazon“ i konačno i ja jednom zadovoljila profesoricu. Ali to meni sve bilo previše njanjavo, nisam mogla nikad da se prekalim tako da pišem.

Neki dan sam pročitala priču, pisala je moja prijateljica za isti konkurs, koja me baš i podsjetila na te moje „hladne četvorke“. Radi se o jednom problemu žena u našem društvu koji nam je veoma dobro poznat, što bi se reklo – znamo ga k’o dobar dan, odmahujemo rukom kad to čujemo. Ali njena priča je tako lijepo napisana, jako prenosi emociju, da sigurno nećete ostati ravnodušni. Zato ću i da je podijelim sa vama. I nije mi njajavo, nego mi je divno. Poslije čitanja mi se ona moja odjednom učinila „hladna“.

I tako, dok strijepim kako će žiri da ocijeni moju priču, znam da je njena za čistu peticu, barem kod moje profesorice.

Izvolite…

         Evolucija-revolucija-repordukcija

Živjela je u BiH. U zemlji demokratije, ljudskih prava, jednakosti polova, prava na izbor. Dobro jutro, zemljo! Dobro jutro, svijete! U sebi je klicala, želeći da zagrli cijeli svijet. Svima je htjela reći da će postati majka. Srećna i ponosna, živeći svoj san. Hej, postaće majka!

Dani su brzo prolazili. Njenim venama je kolala krv brže nego ikada. Srce je kucalo, i u njemu novo srce. Tijelo je poprimalo novi izgled okruglaste nježnosti. U svemu je uživala i ništa je nije ometalo da svakodnevno obavlja životne zadatke. I dalje je bila supruga, prijateljica i poslovna žena.

Ali, ona je živjela u Bosni i Hercegovini. Zemlji okrnjenih snova. Bila je zbunjena. Kako to misle, nije završila sa procesom rađanja, pa nisu sigurni za dalje? A vrijedna je i pouzdana. Tako su joj rekli. Postala je teret. Trošak. Nepodobna. Jer je trudna.

Ljudi su je pitali kada ide na odusustvo. Odsustvovanje od pameti je jedina opcija, nema drugog odsustvovanja.Odgovarala je pognutih ramena i spuštenog pogleda. Nesigurna i postiđena. Kao da je nešto skrivila. Kasnije se utapala u suzama koje su izvirale iz nje, dok su je držale najčvršće ruke na svijetu, štiteći je od svih tih hladnih virusa koji je pokušavaju razoriti. U njima je nalazila snagu da iznova odolijeva svim strahovima. I da se suoči sa pandemičnim odsustvom morala. Da ostane ponosna i istraje do kraja.

I istrajala je. Rodila je najljepše plave oči, duboke poput Svemira. Njena sreća je postala nemjerljiva jedinica koja odolijeva svim zakonima fizike. I ona se rodila, iznova. Nada se da će njena kći moći odsanjati svoje snove, i da će njena priča početi kao ova. Da će Bosna i Hercegovina postati zemlja demokratije, ljudskih prava, jednakosti polova, prava na izbor. Sada iza Bosne i Hercegovine, zemlje okrnjenih snova, stoji samo tačka.

Оставите одговор

