Slučaj: Bidermajer

Bila na svadbi. Klasičnoj. Vjenčanica. Crkva. Sve divno, svi lijepi i veseli. Bidermajer. BACANJE BIDERMAJERA! Odjednom natezanje, neće cure da hvataju. Srećom ne sve, i to fino prođe, ali eto meni teme za blog.

Pa majku mu, zar je to toliko strašno, toliko odbojno, nepoželjno, šta li..?

Ma razumijem ja, legitimno je negodovanje oko ovog običaja. Svi smo viđali pomahnitale udavače koje se ne libe gurati i čupati za taj bidermajer. Užas! Jeste, i totalno je anti-feministički da se tako izlože neudate djevojke, kao rasplodne junice. A najgore je što se smatra da treba da se vesele što će i njih eto strefiti ta sreća najveća, udaće se jednog dana ako uhvate buket.

Međutim… To su sve razlozi koji dolaze spolja, zbog drugih. Kako se to tumači, ko će da gleda… Samim time što ne učestvujemo, pridajemo činu određenu važnost. Kao da je bitno! Ne, ja ne razmišljam o udaji pa neću ni da ga hvatam, jer to bi značilo da zapravo hoću da hvatam muža?!

Sjećam se sebe dok sam djevojka bila – stajanje u grupici hvatačica sa blagim osjećajem sramote i čekanje da se završi.

Preživjela bez posljedica. Čak se i udala, a nikad nisam uhvatila buket. Ne bih znala da ima išta pozitivno u tome što sam stajala tamo, da nisam i ja jednog dana bacala bidermajer.

Nije to lako, treba pogoditi ciljanu grupu. Možda ne bi bilo loše privježbati par puta prije...

Nije to lako, treba pogoditi ciljanu grupu. Možda ne bi bilo loše provježbati par puta prije…

Kod mene nije bila svadba, malo vjenčanje uz srećnu okolnost da je bilo 5 cura. Sve su junački izašle na crtu. Bilo je tako opušteno, veselo. Smijale smo se, šalile. Slikale se. Meni bilo baš zabavno da se igram mlade. Bilo bi mi bezveze da nisu htjele da hvataju moj buket, raspoloženje sigurno ne bi bilo tako dobro.

Nije to ništa posebno, ali čin bacanja buketa odiše pozitivom. Obična igrica. Zašto ne učestvovati?

Djevojka koja se udaje, mlada, proživljava važan momenat. Taj buket je možda samo ukras, ali vjerovatno joj je bio baš drag dok ga je stiskala ne znajući šta sa rukama tokom ceremonije.

Posao obavljen, tremica popušta, vrijeme za veselje. Bidermajer u vezduh, kao simbol opraštanja sa djevojaštvom. A ono tamo, niko da ga dočeka?  Onih par koje hvataju su kao jadnice koje ne cijene sebe dovoljno, dok su ove po ćoškovima dostojanstvene? Pih!

Razumijem samo one koje kad budu bile mlade neće ni same bacati buket. Jer, kako je ok da ne ispoštuješ mladu koja to radi, a onda ti uradiš upravo to, što navodno ne voliš, drugim djevojkama?

Stvarno ne kontam šta ima tu da se voli ili ne voli. Traje minut maksimalno.U najboljem slučaju uhvatićeš i imaćeš par dana jako lijep buket cvijeća, u najgorem nećeš ništa dobiti. Čujem da ih ima i vještačkih, u tom slučaju možete to pokloniti nekim djevojčicama da se igraju, sigurno bi im se svidjelo.

S moje, udate, tačke gledišta, to djeluje kao dobra zabava. Vjerujem da mnogima postane smiješno što su se snebivale oko toga, kad više ne budu materijal za hvatačice.

11 thoughts on “Slučaj: Bidermajer

  1. Pa kad tako gledaš, ne zvuči strašno. Ali ja imam fobiju od običaja.Ja sam na sopstevnoj svadbi bila nadrndana i isfrustrirana svim običajima koje moram da odradim. Cirkus jedan! Te dižem neko dete, te becam sito, te gađam muža jabukom… Ma pola nisam htela da odradim. Ne volim da to da svi gledaju u mene i tapšu mi!

    Свиђа ми се

    • hihihiii.. Stvarno komedija to kod nas. Ajd što je običaj, nego kako svi ti običaji prožeti sujevjerjem majku mu! Blesavo. Al’ ima i nešto slatko u svemu tome, kao igra za babe&dede, navijaju hoće li mlada da prebaci jabuku ili ne (kod nas se prebacuje preko kuće, jadna ona kod koje nije prizemnica). 😀 Niko to u ne shvata ozbiljno, samo žele malo da se šale, gledaju mladu, nije se džabe tako sredila 😀 Mladu gledaju kao da igra mečka.

      Свиђа ми се

Оставите одговор

