Psi vs. Djeca

Žalio se jedan momak mlad da ga napadaju ljudi, verbalno, kad šeta sa svojim psom. Što dijete ne vodaš! – tako mu kažu. Poznata meni ta priča, pa mi više bi čudno što je njega to iznenadilo. Kaže da su ga zapravo više iznenadili mladi ljudi, od njih nije očekivao. Za starije već nema komentar.

I meni isto zanimljivo, otkud mladima to, o psima da razmišljaju kao o suparnicima djece i nataliteta? Ko još razmišlja o djeci u tim godinama? Naučili od starijih, naravno. Hoće to tako kod mladog čovjeka, lako pokupi od starijih sve što ne valja. Jer naravno da ne valja, nekulturno je stati i kritikovati nepoznatog čovjeka.

A da nekome pas kao ljubimac ometa pravljenje djece – to je smiješno i za pomisliti. A može i nečije tuđe dijete da se šeta? A što ti, čovječe koji kritikuješ, ne vodaš nečije dijete?

Ma nema to veze sa djecom, ta odbojnost prema vlasnicima urbanih pasa – to su psi koji se redovno šetaju, jedu kupovnu hranu za pse, kupaju se, njeguju se, ponekad se i friziraju.

Šta je to što ljudima smeta? Hmm hmm.. Pa ima malo i toga da je to ipak „nova moda“ kod nas, a sve tog tipa naravno naiđe na negodovanje kod našeg čovjeka.

Jednom sam šetala sa starijom ženom, sreli nekog čovjeka sa psom. Kad je prošao, komentariše ona: „Jelde, takvo vrijeme došlo, ljudi se ne druže među sobom kao nekad, pa se sad druže sa psima. Moraš se s nekim družiti. Toga prije nije bilo, tako da se voda pas.“

Sjetim se teksta sa Tarzanije: „Oduvek me je oduševljavala kasta psetopoklonika iliti kučkara, kako ih naš narod zove. Pošto sam odrastao u provinciji, gde su psi vezani, sa zanimanjem sam posmatrao izlapele bakutanere po beogradskim parkovima kako šetaju svoje kućne ljubimce, odenute u pletene džemperčiće i benkice. Toliko ljubavi potrošiti na običnog psa!?Još tad me je mučilo pitanje: zašto u unutrašnjosti niko ne šeta kerove, već ih vezuju debelim lancima? Da li su svi provincijalci okrutni i nehumani? Da li sam zaostao, obzirom na to da psa držim vezanog, umesto da mu ustupim svoju toplu, mekanu fotelju?“ Upravo tako razmišlja mnogo ljudi. Tekst teče oštrijim tonom „Psihopata, ukoliko ne može sa rodbinom, prijateljima ili komšijama, počne da maltretira životinje tako što ih obasipa „viškom ljubavi“ koju nije utrošio na ljude (usput hrani i vlastiti ego)“
(http://www.tarzanija.com/psetopoklonici-iliti-kuckari/)

Prizivam u misli koga sve znam da ima psa… Nikako ne mogu povezati ovakve optužbe s njima. Ljudi k’o ljudi. I jeste, istina je da mnogo vole svoje ljubimce, skoro kao da su im djeca. A njihovi psi su fini! Nikad se nisam plašila da bi mogli da me ugrizu… ili sad moju djecu.

Dok, pravo da vam kažem, uvijek se malo plašim da prođem pored psa na lancu. Imali smo prilike po selima da sretnemo takve. Uvijek reže nekako krvoločno, imam osjećaj da bi nas rastrgli da mogu. A zar nije to i logično? Pas koji nikad ne šeta, stalno vezan, kakav može i da bude? Kad već počeh tekst poređenjem djece i pasa, evo da uporedim i ovo – moja djeca kad su na jednom mjestu cijeli dan podivljaju a bogami počnu i da ujedaju. Pas koji je cijeli život na lancu sigurno ne može biti cvjećka.

Al’ da se vratim na ove urbane kerove, što „kradu ljubav i navode ljude na neodgovorno ponašanje glede produžetka vrste„.

Prvo, sjetimo se „101 Dalmatinca“ – zar nije pas savršen partner za privlačenje suprotnog pola? Znači, može čak da pomogne u tome da se jednog dana vlasnik orodi!

Drugo i jako bitno – zar nije briga o psu odlična vježba odgovornosti za mladog čovjeka? Prije nego dobijemo djecu mi živimo poprilično slobodarski, nismo svjesni a ni spremni na veličinu posla koji dolazi sa djecom. Ovi što su imali psa nekako kao da su bolje pripremljeni na to. Jedna drugarica je čak i rekla kako joj je njen pas dok je bio mali bio mnogo zahtjevniji od bebe, morala da ga vodi u po noći i šetnju itakoto. Kontam, ma zato joj je i bilo opušteno sa bebom, to je njoj bilo kao meni sa drugom bebom. Naučila neke stvari uz psa, o posvećenosti i ljubavi.

Trće – djeca obožavaju životinje. Jednom kad dođe, dijete onoga ko ima psa će biti jedno sretno dijete.

Srećica

Srećica

I šta tu sad ima loše, da neko voli, pazi i mazi psa?

3 thoughts on “Psi vs. Djeca

  1. E pa sad me nisi mogla vise pogoditi 🙂 Ceo zivot imam pse ili sto bi rekli mo precani kere. Mada su moje bile francuske pudlice i njih sam zvala kerovi i odazivale su se u duetu:) Poslednja je uginula kad mi se drugi sin rodio. Gajila sam je 16 god. skoro pola svog zivota. Posto majke nemam, otac ko kolac, rodbina ne bas prisna, meni su psi dok nisam srela muza i rodila decu, bili sve. Volela sam ih i tretirala kao svoju decu. Milion puta sam cula i od bliznjih i od onih drugih „Sto ne bacis pse i rodis sebi dete?“ !!!! Kao da su mi oni bili zamena ili da uz njih necu zeleti, imati decu?! Idiotluk. Mnogo je ljudi usamljeno ili tesko sklapaju prijateljstva, neki su osobenjaci, nepoverljivi, povredjeni. Za njih su psi lek. Sa njima se nesputano kao mala deca maze, igraju, pricaju, setaju. Imaju prijatelja koji ih voli, uvek radosno doceka na vratima, ne trazi mnogo a puno pruza. Ne znam dal je to moda ili ne ali znam sta su meni moji psi znacili. A tek o dobrobiti toga da sam odrastala sa psom, nikad bila bolesna, bila luda za svim zivotinjama, naucila se empatiji i brizi o drugom koji zavisi od tebe (bas kao i moja deca danas), kojeg kupas, hranis, lecis, setas i po kisi, ma puno toga. Mogla bi napisati roman o zivotu sa psima. Pre nego sto su mene dobili moji su imali pudlu uz koju sam prohodala, koja je na svakoj slici gde sam beba. Trenutno prvi put u svom zivotu nemam psa. Ali cim se steknu uslovi nabavicu ga jer zelim da moji klinci imaju i rastu uz takvog prijatelja. Zivotinjskog ali vernijeg i lojalnijeg od mnogih ljudi koje znam!

    Liked by 1 person

Оставите одговор

